دوشنبه 18 تیر 1403

ایران صاحب کارخانه هواپیماسازی شد

 رئیس سازمان هواپیمایی کشوری  از کارخانه هواپیماسازی در ایران خبر داد و گفت: به زودی در تعاملات خود با دیگر کشورها قرار خواهیم گرفت.

به گزارش پایگاه خبری اکوبان نیوز؛ «محمد محمدی‌بخش» امروز سه‌شنبه در جریان دومین روز از هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل لجستیک و صنایع وابسته در محل مصلی تهران در نشست خبری افزود: یکی از راهبردهای صنعت هوایی درون‌زایی و ساخت هواپیما است.

وی بیان داشت: در این زمینه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان هواپیمایی کشوری، وزارت دفاع و وزارت صمت مسئولیت دارند.

رئیس سازمان هواپیمایی خاطرنشان کرد: در بازه زمانی یک سال، پلتفرم اولیه آماده و تست‌های آن انجام شد.

محمدی‌بخش ادامه داد: پس از اطمینان از ایمنی، مجوز بهره‌برداری از هواپیما صادر خواهد شد و در حال رقم زدن این اتفاق هستیم.

مدیرعامل سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه اظهار داشت: مرجع اعلام تعداد هواپیماهای سرخط زمینگیر و ناوگان، سازمان هواپیمایی کشوری است.
وی ادامه داد: امروز نزدیک به ۱۹۰ فروند هواپیمای فعال باری، بیزینس جت و مسافری در کشور وجود دارد.
محمدی بخش خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۷۵ فروند هواپیما و هلیکوپتر وارد کشور شده است که ۳۰ فروند هواپیمای ناوبری به ناوگان الحاق شده است.
وی با تاکید بر اینکه بنایی برای افزایش تعداد شرکت‌های هواپیمایی نداریم، ادامه‌داد: مطابق آنچه در برنامه هفتم توسعه ارائه داده‌ایم، تعیین تکلیف شرکت هواپیمایی در قالب ادغام، حذف یا ارتقای سطح کیفی انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: افراد حقیقی و حقوقی داخلی یا خارجی می‌توانند مالک هواپیما باشند و در عین حال بهره‌بردار از هواپیماها جدا باشند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: اکنون بخش خصوصی ۴۵ از سهم بازار را در اختیار دارد.

ایمنی و امنیت، موضوع اول در صنعت هوایی است
وی در خصوص دلایل تاخیر در پروازها عنوان کرد: تاخیرها می‌تواند به دلیل زنجیره‌ای از عوامل همچون شرایط آب و هوایی، نقص فنی، دلایل امنیتی و غیره اتفاق بیفتد اما در هر حال باید به خلبان اعتماد کنیم.
محمدی ب

لینک کوتاه خبر: https://ecobannews.com/to3l
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویـــژه اکـوبان

آخرین اخبار اکوبان

پر بازدید ترین اخبار اکوبان

مطالب مشابه در اکوبان