دوشنبه 18 تیر 1403
مدیر عامل ذوب آهن اصفهان عنوان کرد:

آمادگی ذوب آهن برای حمایت از زغال‌سنگ داخلی به شرط کمیت و کیفیت

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان از حمایت این مجموعه از زغالسنگ داخلی به شرط رعایت کیفیت و کمیت خبر داد.

به گزارش اکوبان نیوز، مهدی کوهی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی برگزار شد، گفت: بازار بورس در اواخر سال گذشته در حالی سبز شد که عملکرد مثبت ذوب آهن در این راستا بود. آثار این اتفاق نیز اصلاح عملیات بانکی بود.
او افزود: همچنین افزایش سرمایه ای که از ۷ همت به ۷۰ همت داشتیم بسیار موثر بود‌ که این خبر خوبی برای سهام داران مان بود. سهامدارانی که ۱۳ سال سود نگرفته بودند، سال گذشته اتفاق خوبی را تجربه کردند. همچنین در سال جاری کارهایی را برای تکمیل اصلاح ساختار مالی انجام می دهیم.

از سوی دیگر افزایش سرمایه از محل آورده و مطالبات را انجام خواهیم داد و قرار است بخشی از نقدینگی را برای سال جاری از این محل تامین می کنیم.
کوهی ادامه داد: ما احداث یک واحد آهن اسفنجی را هم که بیشتر مصرف اش سوخت برای کوره بلندها بوده در دستور کار داریم. در حال حاضر با تفکیک ایستگاه آهن اسفنجی اصلاح ساختار مالی را هم در برنامه داریم. با این برنامه ها و نسل کنتور اختصاصی هزینه های لوازم مان هم پایین می آید.
مدیر عامل شرکت ذوب آهن تصریح کرد: مواد اولیه ما که بخشی از آن شامل کربن دار می شود را از داخل تامین می کنیم.ما به عنوان ذوب آهن یک میلیون و ۸۵۰ میلیون تن زغال نیاز داریم و در مجموع نیاز داخل دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن است. این در حالی است که در داخل یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن از این محصول تولید می شود و حدود یک میلیون تن کسری داریم. ذوب آهن این آمادگی را دارد که از تولید داخل حمایت کند و خود را از واردات زغال و کک بی نیاز کند.
کوهی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: برای آنکه بتوانیم به صنعت زغالسنگ و تولید داخل کمک کنیم باید همکاران زغالی ما افزایش کیفیت و کمیت را مد نظر قرار بدهند، به طوری که خاکستر محصول کمتر بشود. ما آماده خرید کل تولید زغال همکاران مان هستیم البته به شرط رعایت کمیت و کیفیت.
او ادامه داد: اتفاق دیگر برای امسال معدن ققنوس در فاز یک است که در سنگان برنده شدیم. سال گذشته با مدیریتی که انجام شد استخراج یک میلیون تنی به ثبت رسید . امسال هم با مذاکراتی که انجام دادیم قرار است برداشت مان را به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسانیم که این می تواند خبر خوبی برای بازار سرمایه هم باشد.
کوهی گفت: ما حتما تولید فولاد را تا ۳ میلیون تن افزایش می دهیم. همچنین عمده کار پیش روی مان تولید محصولات آلیاژی و ارزش افزا است و در جهت تولیدات مترو سراسری و تیرآهن های صنعتی برنامه خواهیم داشت. همچنین سال گذشته موفق شدیم که بیش از یک میلیون تن محصول صادراتی داشته باشیم. صادراتی که در شرایط تحریم به بیش از ۲۰ کشور انجام شد.

لینک کوتاه خبر: https://ecobannews.com/phlv
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویـــژه اکـوبان

آخرین اخبار اکوبان

پر بازدید ترین اخبار اکوبان

مطالب مشابه در اکوبان