دوشنبه 18 تیر 1403
اکوبان نیوز گزارش می دهد؛

گام استوار فولاد مبارکه در رشد تولید و درآمدزایی در اولین ماه از سال 1403

شرکت فولاد مبارکه اصفهان ظرف فروردین ماه امسال بالغ بر 829 هزار تن محصول نهایی برای عرضه در بازار داخلی و بین‌المللی تولید کرد.
گام استوار فولاد مبارکه در رشد تولید و درآمدزایی در اولین ماه از سال ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه خبری اکوبان نیوز، در اولین ماه از سال جاری شرکت فولاد مبارکه موفق به افزایش تولید و رشد درآمدزایی از محل فروش داخلی محصولات تولیدی خود شد؛ این موفقیت در سالی که جهش تولید نامگذاری شده است، موفقیتی مهم برای بزرگترین فولادساز کشور تلقی می‌شود. بررسی داده‌های تولید و فروش مبارکه ظرف سال 1402 نیز از رشد حدود 50 درصدی درآمد این شرکت فولادی نسبت به دوره مشابه قبلی حکایت دارد. فولاد مبارکه تامین‌کننده ورق مصرفی بسیاری از صنایع کشور نظیر شرکت‌های خودروساز، لوازم خانگی، صنایع نیروگاهی و … است؛ رشد تولید محصولات مبارکه می‌تواند زمینه‌ساز رشد تولید در این صنایع تکمیلی بوده و از این منظر نیز به اقتصاد کشور کمک شایانی داشته باشد.

 

رشد 29 درصدی درآمد مبارکه از فروش داخلی

براساس اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال؛ شرکت فولاد مبارکه اصفهان ظرف فروردین ماه امسال بالغ بر 829 هزار تن محصول نهایی برای عرضه در بازار داخلی و بین‌المللی تولید کرد. میزان کل تولید محصول در تمامی حلقه‌های زنجیره فولاد در این شرکت رقمی به مراتب بالاتر است؛ با این وجود بخش قابل توجهی از تولیدات این شرکت به مصرف داخلی این مجموعه رسیده و پس از تبدیل به محصول با ارزش افزوده بالاتر روانه بازار می‌شود. 829 هزار تن محصول تولید شده در شرکت فولاد مبارکه اصفهان برای فروش در بازار داخلی و بین‌المللی شامل تولید 127 هزار تن محصولات سرد؛ 485 هزار تن محصولات گرم؛ 26 هزار تن محصولات پوشش‌دار و 191 هزار تن تختال فولادی بود.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان ظرف بازه یک ماهه منتهی به روز 31 فروردین ماه بالغ بر 698 هزار تن محصول در بازارهای داخلی به فروش رساند؛ این در حالی بود که این شرکت در بازه زمانی مشابه ظرف سال قبل برابر 626 هزار تن محصول در رینگ داخل به فروش رسانده بود و به این ترتیب میزان وزنی فروش محصول در بازار داخل برای مبارکه رشدی 11.5 درصدی داشت.

همچنین میزان درآمد فولاد مبارکه از فروش محصولات مختلف در بازار داخلی برای فروردین امسال به 261.9 هزار میلیارد ریال رسید که این رقم نسبت به میزان درآمد این شرکت در زمان مشابه سال قبل رشدی 29.4 درصدی داشت. این افزایش درآمد مبارکه از محل فروش محصول در بازار داخل ناشی از 2 فاکتور رشد حجم فروش و افزایش قیمت معامله محصولات رقم خورد. با توجه به شرایط تورمی حاکم بر اقتصاد؛ افزایش بهای یک کالا در بازار داخلی به رویه‌ای معمول تبدیل شده است.

افزایش عرضه داخلی فولاد مبارکه

فروش داخلی جایگزین معامله صادراتی شد

عزم فولاد مبارکه اصفهان برای تامین نیاز بازار داخل ظرف فروردین امسال از میزان فروش صادراتی این شرکت ظرف فروردین امسال کاست. مطابق اطلاعات ثبت شده در سامانه کدال ظرف فرودین امسال فولاد مبارکه بالغ بر 6 هزار تن محصولات گرم و 330 تن محصولات پوشش‌دار را روانه بازارهای صادراتی کرد؛ این رقم 67 درصد کمتر از میزان وزنی صادرات شرکت فولاد مبارکه ظرف فروردین سال گذشته بود. همچنین ارزش ریالی فروش صادراتی محصولات مبارکه ظرف فروردین امسال به 1.6 هزار میلیارد ریال رسید؛ که این رقم نیز 67 درصد کمتر از ارزش ریالی این معاملات در فروردین سال گذشته بود.

رشد ارزش فروش از افزایش حجمی پیشی گرفت

ظرف بازه یک ماهه منتهی به روز 31 فروردین امسال؛ شرکت فولاد مبارکه اصفهان بالغ بر 123هزار تن محصولات سرد با مجموع ارزش 45 هزار میلیارد ریال در بازار داخل به فروش رساند. در حالی که میزان فروش وزنی محصولات سرد مبارکه نسبت به دوره مشابه قبل رشدی 9.8 درصدی داشت؛ میزان درآمد این شرکت از فروش این محصولات افزایشی 25.3 درصدی را به ثبت رساند.

ظرف بازه یک ماهه منتهی به روز 31 فروردین امسال؛ شرکت فولاد مبارکه اصفهان بالغ بر 436 هزار تن محصولات گرم با مجموع ارزش 132.6 هزار میلیارد ریال در بازار داخل به فروش رساند. در حالی که میزان فروش وزنی محصولات گرم مبارکه نسبت به دوره مشابه قبل رشدی 3.8 درصدی داشت؛ میزان درآمد این شرکت از فروش این محصولات افزایشی 21.9 درصدی را به ثبت رساند.

همچنین ظرف بازه یک ماهه منتهی به روز 31 فروردین امسال؛ شرکت فولاد مبارکه اصفهان بالغ بر 27 هزار تن محصول پوشش‌دار با ارزشی بالغ بر 13.5 هزار میلیارد ریال در بازار داخلی به فروش رساند.

در عین حال شرکت فولاد مبارکه در بازه یک ماهه ابتدایی امسال بالغ بر 112 هزار تن تختال با مجموع ارزش ریالی 25.7 هزار میلیارد ریال در بازار داخل به فروش رساند؛ میزان فروش تختال شرکت نسبت به دوره مشابه قبل (فروردین 1402) رشد وزنی 80 درصدی و افزایش ریالی 167 درصدی داشت.

 

جهش 49  درصدی درآمد فروش داخلی در 1402

ارزش فروش محصولات فولاد مبارکه در بازار داخلی و صادراتی ظرف سال 1402 از 2410 هزار میلیارد ریال عبور کرد؛ این رقم نسبت به درآمد فروش این شرکت در سال قبل جهشی 52 درصدی را در بازارهای جهانی به ثبت رساند.  این ارقام در حالی کسب شد که فولاد مبارکه ظرف سال گذشته موفق به تولید بالغ بر 8 میلیون و 300 هزار تن انواع محصولات فولادی شد.

مطابق اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال، شرکت فولاد مبارکه اصفهان ظرف سال 1402 موفق به فروش بالغ بر 7 میلیون و 395 هزار تن  محصول تولیدی خود در بازار داخل شد؛ این رقم نسبت به میزان فروش این شرکت در سال قبل (1401) رشدی 5 درصدی داشت. این فروش شامل حال انواع محصولات گرم، محصولات سرد، محصولات پوشش‌دار و سایر محصولات تولیدی فولاد مبارکه بود.

ارزش کل فروش فولاد مبارکه اصفهان در بازار داخل ظرف سال گذشته از 2135 هزار میلیارد ریال عبور کرد؛ این در حالی بود که ظرف سال قبل این شرکت از فروش داخلی محصولات خود درآمدی بالغ بر 1428 هزار میلیارد ریال کسب کرد و به این ترتیب میزان درآمد شرکت نسبت به سال قبل جهشی 49 درصدی را به ثبت رساند. بخشی از این رشد درآمد حاصل از فروش  محصولات مبارکه در رینگ داخل نتیجه افزایش حجم تولید و فروش بود، اما بخش قابل توجهی از آن مربوط به رشد قیمت محصولات در بازار داخل بود. افزایش انتظارات تورمی و نرخ ارز در بازارهای رسمی رشد بهای انواع کالا در کشور را به همراه داشت و این موضوع از افزایش درآمدهای فولاد مبارکه اصفهان حمایت کرد.

لینک کوتاه خبر: https://ecobannews.com/kslv
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویـــژه اکـوبان

آخرین اخبار اکوبان

پر بازدید ترین اخبار اکوبان

مطالب مشابه در اکوبان