دوشنبه 18 تیر 1403

سرعت اینترنت موبایل در ایران کاهش یافت

گزارش جدید Speedtest از کاهش سرعت اینترنت موبایل در ایران از ۳۶.۱۶ مگابیت بر ثانیه در مارس ۲۰۲۴ به ۳۵.۶۶ مگابیت بر ثانیه حکایت دارد.

به گزارش اکوبان نیوز، طبق گزارش اسپیدتست، سرعت اینترنت ثابت در ایران به ۱۴.۲۳ مگابیت بر ثانیه و سرعت اینترنت موبایل به ۳۵.۶۶ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

اسپیدتست ماهانه گزارشی درباره سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان و کشورهای مختلف منتشر می‌کند و حالا طبق جدیدترین گزارش آن برای ماه آوریل ۲۰۲۴، سرعت اینترنت موبایل در ایران کاهش و سرعت اینترنت ثابت افزایش یافته است.

در گزارش اسپیدتست برای ماه آوریل ۲۰۲۴، میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل در دنیا نسبت به گزارش قبلی به‌ترتیب افزایش و کاهش یافته‌اند. میانگین سرعت اینترنت موبایل جهان از ۵۲.۹۸ مگابیت بر ثانیه، به ۵۲.۸۷ مگابیت بر ثانیه رسیده و میانگین سرعت اینترنت ثابت هم از ۹۳.۲۱ مگابیت بر ثانیه، به ۹۳.۶۵ مگابیت بر ثانیه افزایش یافته است.

سرعت اینترنت ثابت و موبایل در ایران

طبق گزارش اسپیدتست برای آوریل ۲۰۲۴، سرعت اینترنت موبایل در کشورمان کاهش اما سرعت اینترنت ثابت افزایش یافته است. سرعت اینترنت ثابت در ماه آوریل در ایران به ۱۴.۲۳ مگابیت بر ثانیه رسیده که نسبت به گزارش قبلی با سرعت ۱۳.۷۸ مگابیت بر ثانیه، کمی افزایش را تجربه کرده است. با وجود این افزایش سرعت، رتبه کشورمان تغییری نکرده و همچنان در رتبه ۱۵۶ام جهان قرار داریم.

سرعت اینترنت موبایل ایران در جدیدترین گزارش اسپیدتست کاهش داشته و از ۳۶.۱۶ مگابیت بر ثانیه در مارس ۲۰۲۴، به ۳۵.۶۶ مگابیت بر ثانیه کاهش یافته است. علاوه‌براین، رتبه کشورمان هم کاهش یافته و حالا در رتبه ۷۶ام جهان قرار داریم.

اما در سطح جهان وضعیت چگونه است؟ در سطح جهان، سنگاپور همچنان بالاترین سرعت اینترنت ثابت را ارائه می‌کند. میانگین سرعت اینترنت ثابت در این کشور برابر ۲۸۴.۰۵ مگابیت بر ثانیه است. در رتبه دوم، هنگ‌کنگ با یک رتبه بهبود با میانگین سرعت ۲۷۱.۲۹ مگابیت بر ثانیه به‌چشم می‌خورد. در رتبه سوم هم شیلی با سرعت ۲۷۰.۱۹ مگابیت بر ثانیه قرار دارد.

در بخش اینترنت موبایل، قطر همچنان در رتبه اول قرار دارد. میانگین سرعت اینترنت موبایل در این کشور برابر ۳۱۴.۷۸ مگابیت بر ثانیه است. در رتبه دوم امارات متحده عربی با میانگین سرعت ۲۷۸.۸۸ مگابیت بر ثانیه و در رتبه سوم کویت با میانگین سرعت ۲۲۸.۹۶ مگابیت بر ثانیه به‌چشم می‌خورند.

لینک کوتاه خبر: https://ecobannews.com/9ajh
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویـــژه اکـوبان

آخرین اخبار اکوبان

پر بازدید ترین اخبار اکوبان

مطالب مشابه در اکوبان