دوشنبه 18 تیر 1403
«اکوبان» گزارش می دهد:

سکوت معنا دار ملی مس در برابر سهامداران!

پس از انتشار اخباری پیرامون فساد مالی در تیم فوتبال مس رفسنجان، انتظار بر این بود تا شرکت ملی مس درباره این موضوع شفاف سازی های لازم را انجام داده و پاسخی روشن به سهامداران خود بدهد. به هر حال بخشی از سرمایه گذاری های ملی مس به واسطه حمایت سهامداران آن انجام شده است.

به گزارش اکوبان- شرکت ملی صنایع مس ایران را باید پرچمدار انحصاری این حوزه در ایران دانست. این در حالی است که در چند سال اخیر با افزایش قیمت های جهانی در پی تغییر کاربری مس در جهان بخت با شرکت ملی مس یار شد تا بتوان میزان درآمدهای ارزی خود را افزایش داده و در ادامه فعالیت هایش در حوزه اکتشاف و استخراج توسعه پیدا کند.

درواقع بخش عمده ای از رکوردزنی هایی که در این مدت برای شرکت ملی مس رخ داده به پشتوانه رشد قیمت های جهانی بوده که با صادرات کاتد توانست سوددهی خود را بالا ببرد.

اما در کنار این فعالیت ها شرکت ملی مس در حوزه مسئولیت های اجتماعی با در اختیار داشتن تیم فوتبال اقدام به نقش آفرینی هایی کرده است. البته بخشی از این سرمایه گذاری به پشتوانه حمایت سهامداران این مجموعه انجام گرفته است و انتظار می رود شرکت ملی مس از سرمایه گذاری سهامداران خود صیانت کند.

حالا پس از تغییرات مدیریتی در شرکت ملی مس و روی کار آمدن حسین مدرس خیابانی که روزی سودای وزارت صمت را در سر داشت، پرونده تخلف باشگاه فوتبال مس رفسنجان خبرساز می شود.

تیم مس رفسنجان اقدام به پرداخت مبالغ هنگفت و سکه به کمیته داوران و فدراسیون و… داشته که باید مشخص شود این ارقام از چه مسیری تامین شده است. به نوعی با توجه به اینکه شرکت ملی مس صاحب این باشگاه است باید در گام نخست این موضوع را برای سهامداران خود شفاف سازی می کرد.

سهامداران فملی در سال های اخیر با حمایت های خود باعث شدند تا شرکت ملی مس به سراغ طرح های توسعه ای بزرگ رفته و به دنبال افزایش ظرفیت تولید کاتد در کشور باشد اما حالا در حوزه مسئولیت های اجتماعی در بعد ورزشی دیده می شود که این مجموعه مبالغی را برای خرید و نفوذ هرچه بیشتر در حوزه فوتبال کشور پرداخت کرده است.

مدرس خیابانی به عنوان مدیر جدید الورود به شرکت ملی مس باید در این باره شفاف سازی می کرد و دستورات لازم را صادر می کرد. قرار نیست سهامداران تامین کننده هزینه های هنگفت برای پرداخت رشوه هایی باشند که تیم های فوتبال را در دسته بندی های مختلف قرار دهد.

از سویی دیگر فراموش نکنیم رسالت اصلی تیم داری شرکت های معدنی و صنعتی سرمایه گذاری با هدف کشف استعدادهای موجود در استان ها و شهرستان های مربوطه است. حال با چنین اتفاقاتی نمی توان انتظار شناسایی استعدادهای محلی را داشت که به واسطه سرمایه گذاری شرکت های معدنی و صنعتی رشد می کنند.

همچنین در کنار این موضوع ، ملی مس می تواند تصویر سرمایه گذاری شرکت های معدنی و صنایع معدنی در رشته های ورزشی را تا حدودی مخدوش کند و سهامداران و حتی مردم منطقه چندان به این اتفاق دل خوش نکنند. باید دید این مجموعه در مجمع این شرکت مطرح و شفاف سازی ها پیرامون آن انجام می شود یا همچنان مدرس خیابانی که مشخص نیست با روی کار آمدن دولت چهاردهم در این مسند باقی می ماند، به سکوت خود ادامه دهد.

لینک کوتاه خبر: https://ecobannews.com/7nto
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویـــژه اکـوبان

آخرین اخبار اکوبان

پر بازدید ترین اخبار اکوبان

مطالب مشابه در اکوبان