دوشنبه 18 تیر 1403

قیمت سکه و طلا در بازار افزایشی شد

قیمت طلا و سکه امروز روند افزایشی دارد و سکه بهار آزادی نیز که روز گذشته راه خود را جدا کرده و کاهشی بود، امروز افزایش قیمت را تجربه کرده است. همچنین دلار و انس هم روند صعودی دارند.

امروز شنبه 2 دی، تا لحظه تنظیم این خبر طلا و سکه افزایشی است. قیمت طلا به حدود دو میلیون و 485 هزار تومان رسیده است. قیمت سکه تمام، قطعات سکه و مثقال طلا نیز افزایشی است. روز پنجشنبه نیز بازار روند افزایشی داشت. همچنین روز گذشته با وجود تعطیلی رسمی بازار، بر اساس اعلام برخی منابع، طلا و سکه به غیر از سکه بهار آزادی، افزایش قیمت را تجربه کردند.

امروز قیمت دلار نیز اندکی افزایشی است. همچنین انس با وجود تعطیلی بازارهای جهانی روند صعودی دارد و با 0.02 رشد به 2,052.99 رسیده است.

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر، با حدود 20 هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته، دو میلیون و 484 هزار و 800 تومان معامله می‌شود. روز پنجشنبه در همین ساعات، هر گرم طلای 18 عیار، حدود دو میلیون و 464 هزار تومان قیمت داشت.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز با 219 هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته، حدود 25 میلیون و 815 هزار تومان معامله می‌شود. روز پنجشنبه در همین ساعات، سکه بهار آزادی در حدود 25 میلیون و 610 هزار تومان قیمت داشت.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود 40 هزار تومان کاهش، به پنج میلیون و 198 هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی اما با حدود 13 هزار تومان افزایش، امروز به حدود یک میلیون و 590 هزار تومان رسیده است.

قیمت طلا و سکه

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در اولین روز هفته، نیم سکه با 100 هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته، با قیمت 15 میلیون و 400 هزار تومان معامله می‌شود. روز پنجشنبه در همین ساعات، نیم سکه 15 میلیون و 300 هزار تومان قیمت داشت.حباب نیم سکه نیز با حدود 11 هزار تومان افزایش، روی سه میلیون و 304 هزار تومان ایستاده است.

امروز ربع سکه نیز، با 100 هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته، با قیمت 10 میلیون و 400 هزار تومان داد و ستد می‌شود. روز پنجشنبه در همین ساعات، ربع سکه 10 میلیون و 300 هزار تومان قیمت داشت. حباب ربع سکه نیز با حدود 56 هزار تومان افزایش، به چهار میلیون و 350 هزار تومان رسیده است.

در این میان، سکه گرمی نیز با 50 هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معمالات هفته گذشته، با قیمت پنج میلیون و 750 هزار تومان معامله می‌شود. روز پنجشنبه در همین ساعات، ربع سکه پنج میلیون و 700 هزار تومان قیمت داشت. حباب این سکه اما با حدود 29 هزار تومان افزایش، در حدود دو میلیون و 772 هزار تومان است.

همچنین هر مثقال طلا با حدود 93 هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ هفته گذشته، با قیمت 10 میلیون و 765 هزار تومان معامله می‌شود. روز پنجشنبه در همین ساعات، هر مثقال طلا 10 میلیون و 677 هزار تومان داد و ستد می‌شد.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر و در شرایطی که دلار به کانال 50 هزار تومانی بازگشته است و انس نیز روندی صعودی دارد، افزایش قیمت را تجربه می‌کند. اما به گفته فعالان اقتصادی، رکود همچنان در بازار ادامه دارد. ضمن اینکه کارشناسان مالی نیز معتقدند تلاش سیاستگذار بر کنترل تورم با سرکوب قیمت دلار متمرکز است.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند که تقاضای ژانویه رشد قیمت‌ در بازارهای مالی را در پی خواهد داشت، اما ارزپاشی سیاست‌گذار این فرصت را برای افزایشی‌های بازار فراهم نیاورد و بازار طلا در آخرین هفته آذر در روندی خنثی و با بازدهی منفی به کار خود پایان داد.

لینک کوتاه خبر: https://ecobannews.com/93s5
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویـــژه اکـوبان

آخرین اخبار اکوبان

پر بازدید ترین اخبار اکوبان

مطالب مشابه در اکوبان