دوشنبه 18 تیر 1403

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

قیمت طلا و سکه امروز نوساناتی دارد به گونه‌ای که طلا و سکه امامی کاهشی اما بهار آزادی و قطعات سکه افزایشی هستند. دلار نیز امروز روند نزولی دارد اما انس طلا صعودی است.

به گزارش پایگاه خبری اکوبان نیوز، امروز دوشنبه 4 دی، تا لحظه تنظیم این خبر طلا و سکه رفتار یکسانی ندارند. قیمت طلا کاهشی است . قیمت سکه امامی و مثقال طلا نیز روند نزولی دارد. اما بهار آزادی و قطعات سکه افزایشی یا ثابت هستند.

امروز قیمت دلار کاهش قیمت را تجربه کرده و وارد کانال 49 هزار تومانی شده است. انس اما امروز روند افزایشی دارد.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر، با حدود پنج هزار تومان کاهش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، دو میلیون و 464 هزار و 900 تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، هر گرم طلای 18 عیار، حدود دو میلیون و 487 هزار تومان قیمت داشت.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر 29 میلیون و 203 هزار تومان است که تغییر خاصی نسبت به آخرین معاملات روز گذشته ندارد. دیروز در همین ساعات، سکه امامی 29 میلیون و 363 هزار تومان معامله می‌شد.

اما نرخ نقدی سکه بهار آزادی با 35 هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، حدود 25 میلیون و 715 هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، سکه بهار آزادی در حدود 25 میلیون و 811 هزار تومان قیمت داشت.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود 36 هزار تومان کاهش، به پنج میلیون و 36 هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز با حدود 11 هزار تومان افزایش، امروز به حدود یک میلیون و 514 هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در سومین روز هفته، نیم سکه با 50 هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، با قیمت 15 میلیون و 350 هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات نیز، نیم سکه 15 میلیون و 350 هزار تومان قیمت داشت.حباب نیم سکه نیز با حدود 52 هزار تومان افزایش، روی سه میلیون و 256 هزار تومان ایستاده است.

امروز ربع سکه نیز، با 50 هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، با قیمت 10 میلیون و 350 هزار تومان داد و ستد می‌شود. دیروز در همین ساعات نیز، ربع سکه 10 میلیون و 350 هزار تومان قیمت داشت. حباب ربع سکه نیز با حدود 60 هزار تومان افزایش، به چهار میلیون و 309 هزار تومان رسیده است.

در این میان، سکه گرمی با دو هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، با قیمت پنج میلیون و 750 هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات نیز، ربع سکه پنج میلیون و 750 هزار تومان قیمت داشت. حباب این سکه نیز با حدود پنج هزار تومان افزایش، در حدود دو میلیون و 775 هزار تومان است.

اما هر مثقال طلا با حدود 10 هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت 10 میلیون و 681 هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، هر مثقال طلا 10 میلیون و 761 هزار تومان داد و ستد می‌شد.

افزایش قیمت انس

امروز قیمت جهانی طلا، صعودی است. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را 70 درصد برای دلار و 30 درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

طلای جهانی در بازه یک ماهه بازدهی مثبت دارد و در 30 روز گذشته حدود 1.87 درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

امروز نیز قیمت طلا در بازارهای جهانی افزایشی است. اونس اکنون، به حدود 2,055.71 دلار رسیده، این به معنای رشد حدود 0.13 درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

امروز و در حالی که دلار وارد کانال 49 هزار تومانی شده است بازار طلا و سکه تحت تاثیر قرار گرفته اما برخی قطعات سکه مقاومت بیشتری نشان دادند.

در این میان، فعالان بازارطلا معتقدند نوسانات کاهشی بازار فلز زرد چندان شارپ نیست اما لحظه به لحظه در حال وقوع است و همین موضوع، هرگونه پیش‌بینی را برای قیمت طلا و سکه سخت کرده است. علاوه بر این، چنین وضعیتی حرفه‌ای‌های بازار را نیز از مبادله دلسرد کرده است.

لینک کوتاه خبر: https://ecobannews.com/sy2g
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویـــژه اکـوبان

آخرین اخبار اکوبان

پر بازدید ترین اخبار اکوبان

مطالب مشابه در اکوبان