دوشنبه 18 تیر 1403
اکوبان نیوز گزارش میدهد؛

محرومیت زدایی و امیدآفرینی 2 نقطه اثر، اهتمام فولاد خوزستان به ایفای مسئولیت اجتماعی

توسعه؛ همه جانبه محقق می‌شود شرکت فولاد خوزستان به‌عنوان یکی از بزرگترین بنگاه‌های صنعتی و اقتصادی کشور نسبت به ایفای نقش خود در راستایمسئولیت اجتماعی اهتمامی جدی داشته است؛ سیاست‌گذاران و مدیران این مجموعه فولادی همانگونه که خود را نسبت به سرمایه‌گذاران متعهد می‌دانند و در راستای افزایش تولید و فروش محصول اقدام می‌کنند؛ به تعهدات این بنگاه اقتصادی نسبت به جامعه بومی و محیط زیست نیز آشنایی کامل دارند و در راستای تحقق این تعهدات گام‌های بزرگ برداشته‌اند. اقدامات فولادخوزستان در قبال تعهدات این مجموعه نسبت به جامعه بومی در راستای محرومیت‌زدایی و امید به آینده بهتر تدوین شده است ومدیران و سیاست‌گذاران این شرکت با تصویب و اجرای پروژه‌های متعددی در حوزه اشتغالزایی، خدمات شهری، امور خیریه و… این اهداف را پیگیری می‌کنند.

به گزارش اکوبان بنگاه‌های صنعتی در قبال ذی‌نفعان خود مسئول هستند؛ ذی‌نفعان بنگاه‌های تولیدی، گروه‌های مختلفی راتشکیل می‌دهند؛ سرمایه‌گذاران در زمره مهم‌ترین آن‌ها هستند و همین موضوع باعث می‌شود تا یک بنگاه تولیدی موظف بهحرکت در مسیر سودآوری و ارزش‌آفرینی برای سرمایه‌گذاران خود باشد. با این وجود در جامعه امروزی هر بنگاه تولیدیموظف است تا علاوه بر بعد اقتصادی، ابعاد اجتماعی و زیست محیطی فعالیت خود را نیز مد نظر داشته باشد از این امربه‌عنوان مسئولیت اجتماعی شرکتی یاد می‌شود؛ در دنیای کنونی بر این امر تاکید می‌شود که توجه بنگاه‌های اقتصادی بر ابعاد اجتماعی و زیست محیطی لازمه استمرار فعالیت موفق آن‌ها در بلند مدت خواهد بود. درواقع توسعه زمانی به نتیجه مطلوب می‌رسد که همه‌جانبه باشد و رشد اجتماعی و حفظ محیط زیست همزمان با رشد اقتصادی محقق شود. شرکت فولاد خوزستان به‌عنوان دومین فولادساز برتر کشور به لحاظ حجم تولید، همواره توسعه همه‌جانبه را مدنظر داشته است. این شرکت علاوه بر تمرکز بر تولید و توسعه، به تبعات زیست‌محیطی و اجتماعی فعالیت خود نیز آگاهی داشته و همین
امر باعث شده تا در این زمینه نیز اقداماتی همه‌جانبه داشته باشد.

طیف وسیع اقدامات در حوزه مسئولیت اجتماعی
مسئولیت اجتماعی شرکتی باعث می‌شود تا یک بنگاه تولیدی نسبت به معضلات جامعه بی‌تفاوت نباشد و مدیران و سیاست‌گذاران، آن بنگاه تولیدی خود را در قبال معضلات اجتماعی محل فعالیت خود و تبعات زیست محیطی احتمالی این فعالیت؛ مسئول بدانند. به‌عقیده بسیاری مسئولیت اجتماعی طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، محیط زیستی وامور خیریه را در بر می‌گیرد.توجه کافی مدیران شرکت فولاد خوزستان بر اهمیت اجرای مسئولیت اجتماعی شرکتی باعث شده تا این شرکت ظرف سال‌های اخیر اقدامات متعددی را در این زمینه تعریف و اجرایی کند که این اقدامات در حوزه‌های وسیعی نظیر خیریه، موارد فرهنگی، پروژه‌های شهری و… گسترده شده است.

اقدامات فولاد خوزستان در حوزه خدمات شهری
به گزارش اکوبان بخشی از اقدامات فولاد خوزستان در راستای مسئولیت اجتماعی و توسعه همه‌جانبه به اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در بخش خدمات شهری مربوط می‌شود. اگرچه اجرای پروژه‌های خدمات شهری بر عهده سازمان‌هایی نظیر شهرداری‌ها و وزات راه و شهرسازی است؛ اما محدودیت منابع این سازمان‌ها باعث می‌شود تا توسعه شهری با تعلل انجام شود و این موضوع مردم را با چالش‌های متعددی مواجه می‌کند. در این شرایط شرکت فولاد خوزستان به‌عنوان بنگاهی متعهد به جامعه بومی به اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در حوزه خدمات شهری ورود کرده است. از جمله مهم‌ترین اقدامات اخیر فولاد خوزستان در راستای خدمات زیرساختی در حوزه خدمات شهری عبارت هستند از انجام اقدامات زیرساختی در مناطق محروم از جمله دوبانده کردن و احداث چراغ روشنایی در جاده کنگان به کانتکس. این جاده از جمله راه‌های حادثه‌ خیز منطقه بود که به دلیل تعدد تصادفات در میان مردم بومی به جاده مرگ معروف شده بود؛ این پروژه ظرف ماه‌های پایانی سال گذشته به پایان رسید و در دهه فجر سال 1402 به بهره‌برداری رسید. شرکت فولاد خوزستان با هزینه 60 میلیارد تومانی این پروژه را اجرایی و تکمیل کرد و این جاده فولاد راه نامگذاری شد. همچنین فولاد خوزستان ظرف سال‌های اخیر نسبت به دو بانده کردن بلوار کارگران فولاد خوزستان (مسیر پرترافیک سیصد دستگاه) و ایجاد روشنایی برای این بلوار مواصلاتی اقدام کرد. بلوار سیصد دستگاه به طول ۳ کیلومتر و با ارزشی نزدیک به ۳۰ میلیارد تومانی احداث شد و در سال 1401 به بهره‌برداری رسید.
– شرکت فولاد خوزستان ظرف سال‌های اخیر در اجرای پروژه‌های توسعه شهری متعددی همکاری داشته است؛ از دیگر پروژه‌های اجرایی شده در شهر اهواز به همت شرکت فولاد خوزستان می‌توان به پروژه‌ احداث جاده میدان بنکداران و اصلاح میدان بنکداران اشاره کرد؛ ی سال‌های فراوان تردد در این جاده ناایمن و خطرآفرین بود که با دوبانده کردن و اصلاح طرح هندسی میدان، عبور و مرور کوی مهدیس، بنکداران، بازار آهن‌فروشان و شرکت فولاد خوزستان تسهیل شد.

اقدامات خیریه
به گزارش اکوبان شرکت فولاد خوزستان در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی این شرکت نسبت به اجرای پروژه‌های خیریه نیز اهتمامی جدی داشته است. از جمله مهم‌ترین اقدامات این شرکت در این حوزه عبارت هستند از: انجام سه نوبت آزاد کردن زندانیان جرایم غیرعمد؛ سه مرحله مراسم آیین اهدای جهیزیه به مناطق کم برخوردار که در هر مرتبه به ۱۲۰ زوج جهیزیه اهدا شد و توزیع بسته‌های معیشیتی و نوشت افزار برای آغاز سال تحصیلی. مسیئولیت اجتماعی یک چهارچوب اخلاقی است؛ طبق مسئولیت اجتماعی یک سازمان اقداماتی گسترده‌تر از فعالیت‌های خود در حوزه کسب و کار انجام می‌دهد. سازمان‌ها به علت بهره‌گیری از منابع انسانی، طبیعی و اقتصادی یک جامعه در برابر آن مسئول هستند و بنابراین آن‌ها باید در جهت حفظ منافع و صلاح دیدجامعه کوشا باشند.

اشتغالزایی در مسیر مسئولیت اجتماعی
اشتغالزایی یکی از مهم‌ترین مزایای فعالیت یک بنگاه اقتصادی است؛ اشتغالزایی چالش بیکاری را رفع کرده و زمینه‌ساز کاهش فقر در یک منطقه می‌شود. اجرای طرح‌های توسعه توسط فولاد خوزستان، مشاغل مستقیم و غیرمستقیم جدیدی را ایجاد کرده و از این منظر مزایای متعددی را برای جامعه بومی فراهم می‌کند.

لینک کوتاه خبر: https://ecobannews.com/t4so
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویـــژه اکـوبان

آخرین اخبار اکوبان

پر بازدید ترین اخبار اکوبان

مطالب مشابه در اکوبان