دوشنبه 18 تیر 1403

کریپتوکارنسی چیست؟

رمزارز با مزایا و معایب برای سرمایه گذاری توضیح داده شده است قبل از سرمایه گذاری در یک ارز مجازی، آنچه را که باید بدانید را بیاموزید

کریپتوکارنسی یک ارز دیجیتال یا مجازی است که توسط رمزنگاری ایمن شده است که تقلبی یا دوبرابر کردن آن را تقریبا غیرممکن می‌کند. بیشتر ارزهای دیجیتال در شبکه‌های غیرمتمرکز با استفاده از فناوری بلاک چین وجود دارند یک دفتر کل توزیع شده که توسط شبکه‌ای متفاوت از رایانه‌ها اجرا می‌شود

یکی از ویژگی‌های مشخص ارزهای دیجیتال این است که معمولاً توسط هیچ مرجع مرکزی صادر نمی‌شوند و از نظر تئوری از دخالت یا دستکاری دولت مصون می‌مانند.

ارز دیجیتال شکلی از دارایی دیجیتال مبتنی بر شبکه ای است که در تعداد زیادی از رایانه ها توزیع شده است. این ساختار غیرمتمرکز به آنها اجازه می دهد خارج از کنترل دولت ها و مقامات مرکزی وجود داشته باشند.

برخی از کارشناسان بر این باورند که بلاک چین و فناوری‌های مرتبط بسیاری از صنایع از جمله امور مالی و حقوقی را مختل می‌کند. از مزایای ارزهای دیجیتال می توان به انتقال پول ارزان تر و سریع تر و سیستم های غیرمتمرکز اشاره کرد که در یک نقطه شکست از بین نمی روند. از معایب ارزهای رمزنگاری شده می توان به نوسان قیمت، مصرف بالای انرژی برای فعالیت های ماینینگ و استفاده در فعالیت های مجرمانه اشاره کرد.

آشنایی با ارزهای دیجیتال

رمزارزها ارزهای دیجیتال یا مجازی هستند که زیربنای سیستم های رمزنگاری دارند. آنها امکان پرداخت آنلاین امن را بدون استفاده از واسطه های شخص ثالث فراهم می کنند.

“Crypto” به الگوریتم‌های رمزگذاری و تکنیک‌های رمزنگاری مختلف اشاره دارد که از این ورودی‌ها محافظت می‌کنند، مانند رمزگذاری منحنی بیضوی، جفت‌های کلید عمومی-خصوصی، و توابع درهم‌سازی. مرکز جذابیت و عملکرد بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، فناوری بلاک چین است. همانطور که از نام آن مشخص است، یک بلاک چین اساسا مجموعه ای از بلوک های اطلاعاتی متصل در یک دفتر کل آنلاین است. هر بلوک شامل مجموعه ای از تراکنش ها است که به طور مستقل توسط هر اعتبارسنجی در یک شبکه تأیید شده است.

هر بلوک جدیدی که ایجاد می‌شود باید قبل از تأیید تأیید شود، که جعل تاریخچه تراکنش‌ها را تقریباً غیرممکن می‌کند. محتوای دفتر آنلاین باید توسط شبکه‌ای از گره‌ها یا رایانه‌هایی که دفتر را نگهداری می‌کنند توافق شود.

کارشناسان می گویند که فناوری بلاک چین می تواند به چندین صنعت، زنجیره تامین و فرآیندهایی مانند رای گیری آنلاین و تامین مالی جمعی خدمت کند. موسسات مالی مانند JPMorgan Chase & Co (JPM) از فناوری بلاک چین برای کاهش هزینه های تراکنش با ساده سازی پردازش پرداخت استفاده می کنند.

انواع ارزهای دیجیتال

بسیاری از ارزهای رمزپایه برای تسهیل کار انجام شده بر روی بلاک چین ساخته شده اند. به عنوان مثال، اتر اتریوم برای استفاده به عنوان پرداخت برای اعتبارسنجی تراکنش ها و باز کردن بلوک ها طراحی شده است.

برای اطلاع از قیمت های روز ارز ها به اکوبان نیوز مراجعه کنید .

هنگامی که بلاک چین در سپتامبر 2022 به اثبات سهام تبدیل شد، اتر (ETH) وظیفه دیگری را به عنوان مکانیزم سهامداری بلاک چین به ارث برد. XRP ریپل برای استفاده توسط بانک ها برای تسهیل نقل و انتقالات بین مناطق جغرافیایی مختلف طراحی شده است.

بیشتر اوقات، وقتی در مورد انواع ارزهای دیجیتال می شنوید، نام سکه را می شنوید. با این حال، نام سکه ها با انواع سکه ها متفاوت است. در اینجا برخی از انواعی که با برخی از نام‌های نشانه‌ها در آن دسته پیدا خواهید کرد، آمده است: Utility: XRP و ETH دو نمونه از توکن های کاربردی هستند. آنها عملکردهای خاصی را در بلاک چین های مربوطه خود انجام می دهند.

تراکنشی: توکن هایی که برای استفاده به عنوان روش پرداخت طراحی شده اند. بیت کوین شناخته شده ترین آنهاستحاکمیت: این توکن ها نشان دهنده حق رای یا سایر حقوق در یک بلاک چین، مانند Uniswap هستند. پلتفرم: این توکن ها از برنامه هایی که برای استفاده از بلاک چین ساخته شده اند، مانند Solana پشتیبانی می کنند. توکن های امنیتی: توکن هایی که نشان دهنده مالکیت یک دارایی هستند، مانند سهامی که توکن شده است (ارزش به زنجیره بلوکی منتقل شده است). MS Token نمونه ای از توکن های اوراق بهادار شده است. اگر بتوانید یکی از اینها را برای فروش بیابید، می توانید مالکیت جزئی Millenium Sapphire را به دست آورید.

اگر ارز دیجیتالی پیدا کردید که در یکی از این دسته‌ها قرار نمی‌گیرد، دسته جدیدی پیدا کرده‌اید یا چیزی را پیدا کرده‌اید برای اطمینان از قانونی بودن آن باید بررسی شود.

چگونه ارز دیجیتال بخریم؟

اگر می خواهید از ارز دیجیتال برای خرید محصولات و خدمات استفاده کنید، باید به یک صرافی ارز دیجیتال مراجعه کنید. اینها مشاغلی هستند که به شما امکان می دهند ارزهای رمزنگاری شده را از سایر کاربران با قیمت فعلی بازار، مشابه سهام، خریداری یا بفروشید. پس از خرید سکه ها، باید آنها را به یک کیف پول دیجیتال منتقل کنید یا از یک سرویس شخص ثالث مانند Coinbase برای ذخیره سکه های خود استفاده کنید.

اگر فقط می خواهید ارز دیجیتال را به عنوان سرمایه گذاری بخرید، ممکن است بتوانید از طریق کارگزاری خود این کار را انجام دهید. به عنوان مثال، Robinhood به کاربران اجازه می دهد تا در بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنند، اگرچه نمی توانید آنها را برای خرید از پلتفرم خارج کنید. علاوه بر این، چندین ETF کریپتو وجود دارد که بدون نیاز به سرمایه گذاران برای نگهداری کیف پول خود، در معرض طبقه دارایی های کریپتو قرار می گیرند.

آیا ارز دیجیتال قانونی است؟

ارزهای فیات قدرت خود را از دولت یا مقامات پولی می گیرند. به عنوان مثال، هر اسکناس دلاری توسط دولت ایالات متحده عقب نشینی می شود. اما ارزهای دیجیتال توسط هیچ نهاد دولتی یا خصوصی پشتیبانی نمی شوند. بنابراین، اثبات وضعیت حقوقی آنها در حوزه های قضایی مختلف مالی در سراسر جهان دشوار بوده است. این که ارزهای رمزنگاری شده عمدتاً خارج از اکثر زیرساخت‌های مالی موجود کار می‌کنند کمکی نمی‌کند.

در امریکا. وضعیت قانونی ارزهای رمزنگاری شده پیامدهایی را برای استفاده از آنها در معاملات و معاملات روزانه ایجاد می کند. در ژوئن 2019، گروه ویژه اقدام مالی (FATF) توصیه کرد که نقل و انتقالات سیمی ارزهای دیجیتال باید مشمول الزامات قانون سفر خود باشد، که مستلزم رعایت AML است. اگرچه ارزهای رمزنگاری شده نوعی پول در نظر گرفته می شوند، خدمات درآمد داخلی (IRS) آنها را به عنوان دارایی های مالی یا دارایی برای اهداف مالیاتی در نظر می گیرد. و مانند بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های دیگر، اگر از فروش یا تجارت ارزهای رمزنگاری شده سود سرمایه به دست آورید، دولت بخشی از سود را می‌خواهد.

برای اطلاع از قیمت های روز ارز ها به اکوبان نیوز مراجعه کنید .

اینکه IRS دقیقاً چگونه بر دارایی‌های دیجیتال مالیات می‌دهد – چه به عنوان سود سرمایه یا درآمد عادی – به مدت زمانی که مالیات‌دهنده ارز دیجیتال را نگه داشته و چگونه از آن استفاده کرده است، بستگی دارد. در ایالات متحده در ژوئیه 2023، دادگاه ها حکم دادند که ارزهای دیجیتال زمانی که توسط خریداران نهادی خریداری می شوند اما توسط سرمایه گذاران خرد که در صرافی ها خریداری می شوند، به عنوان اوراق بهادار در نظر گرفته می شوند. علاقه مندان آن را یک پیروزی برای ارزهای دیجیتال نامیدند. با این حال، صرافی‌های کریپتو توسط SEC تنظیم می‌شوند، همانطور که عرضه سکه یا فروش به سرمایه‌گذاران نهادی نیز انجام می‌شود. بنابراین، کریپتو در ایالات متحده قانونی است، اما آژانس های نظارتی به آرامی در صنعت به دست می آورند.

السالوادور تنها کشوری است که بیت کوین را از آگوست 2023 به عنوان ارز قانونی برای تراکنش های پولی پذیرفته است. 12 در سایر نقاط جهان، مقررات ارزهای دیجیتال بسته به حوزه قضایی متفاوت است. در آسیا قانون خدمات پرداخت ژاپن بیت کوین را به عنوان دارایی قانونی تعریف می کند. صرافی‌های ارزهای دیجیتال فعال در کشور ملزم به جمع‌آوری اطلاعات مربوط به مشتری و جزئیات مربوط به حواله هستند.

 

لینک کوتاه خبر: https://ecobannews.com/o5q5
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویـــژه اکـوبان

آخرین اخبار اکوبان

پر بازدید ترین اخبار اکوبان

مطالب مشابه در اکوبان