شنبه 23 خرداد 1405
پاسخ سپاه به تجاوز آمریکا به نفتکش ایرانی در تنگه هرمز

ایران پایگاه‌های آمریکا در کویت و بحرین را با موشک بالستیک هدف گرفت

اکوبان نیوز؛ سپاه پاسداران بامداد امروز در پاسخ به حمله آمریکا به یک نفتکش ایرانی، پایگاه‌های نظامی این کشور در کویت و بحرین را با موشک‌های بالستیک و پهپاد هدف قرار داد. سنتکام نیز این حملات را تأیید کرده است.

به گزارش پایگاه خبری اکوبان، روابط عمومی سپاه پاسداران بامداد چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ارتش آمریکا اواخر شب گذشته یک نفتکش ایرانی را در حوالی تنگه هرمز هدف پرتابه هوایی قرار داد که از ناحیه موتورخانه دچار خسارت شد.

در پاسخ به این تجاوز، شناور «پانایا» متعلق به دشمن آمریکایی-صهیونیستی هدف موشک‌های نیروی دریایی سپاه قرار گرفت.

سپاه افزود: آمریکا در تجاوزی دیگر، یک دکل مخابراتی در جنوب جزیره قشم را هدف قرار داد. در واکنش، پایگاه هوایی و بالگردی آمریکا در منطقه و نیز مرکز ناوگان پنجم دریایی این کشور در بحرین با موشک‌ها و پهپادهای نیروی هوافضای سپاه مورد حمله قرار گرفت.

سنتکام نیز با انتشار بیانیه‌ای تأیید کرد که ایران چندین موشک بالستیک به سمت پایگاه‌های آمریکا در کویت و بحرین شلیک کرده است.

همزمان، آژیرهای هشدار در پایگاه‌های آمریکا در عربستان نیز فعال شده و پروازها در بحرین، کویت و امارات متوقف شده است.

پایگاه‌های عریفجان و علی‌السالم در کویت، و پایگاه الجفری و مقر ناوگان پنجم در بحرین از جمله اهداف اعلام‌شده هستند.

سپاه در بیانیه خود تأکید کرد: «برهم زدن امنیت تنگه هرمز تاوان سختی برای ارتش متجاوز آمریکا خواهد داشت.»

تأثیر بر بازار نفت:

در پی این تنش، قیمت هر بشکه نفت برنت با رشد ۱.۰۷ درصدی از ۹۷ دلار عبور کرد و به ۹۷.۱۱ دلار رسید.

انتهای خبر/ به روز رسانی می‌شود

 

لینک کوتاه خبر: https://ecobannews.com/mn0o
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − ده =

ویـــژه اکـوبان

آخرین اخبار اکوبان

پر بازدید ترین اخبار اکوبان

مطالب مشابه در اکوبان