شنبه 6 مرداد 1403

قرارداد اپراتور بندر چابهار ایران و هند امضا می‌شود

امروز قرارداد۱۰ساله اپراتوری بندر چابهار در وزارت راه و شهرسازی بین ایران و هند منعقد می‌شود.

به گزارش اکوبان نیوز؛ مراسم امضای قرارداد مشارکت شرکتIPGL هند در تجهیز و بهره‌برداری از بندر شهید بهشتی چابهار با حضور وزیر راه و شهرسازی کشورمان و وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه‌های هند ظهر امروز در تهران و در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار می‌شود.
خرداد سال ‌۹۵ بود که موافقت‌نامه تاسیس دالان تجاری ایران، هند و افغانستان تحت عنوان توافق‌نامه چابهار، بین روسای جمهور این سه کشور امضا شد و به تصویب مجلس این سه کشور رسید. از بندهای آن موافقت‌نامه ورود شرکت دولتی هندی به بندر شهید بهشتی چابهار و اپراتوری این شرکت با تامین تجیهزات بود و براساس این توافقنامه، اپراتوری بندر شهید بهشتی چابهار در قرارداد موقت به شرکت هندی واگذار شد تا پس از تامین تجهیزات قرارداد بلندمدت 10 ساله منعقد شود.
دی ماه ۹۷ دفتر شرکت هندی (IPGL)‌ فعالیت موقت خود را به مدت ۲ سال در بندر شهید بهشتی چابهار آغاز کرد تا در صورت انجام تعهدات‌ از جمله تأمین تجهیزات نظیر گنتری‌کرین‌ها و جرثقیل‌های دروازه‌ای، ‌قرارداد بلندمدت (۱۰ ساله) با سازمان بنادر و دریانوردی منعقد شود.در این مدت 6 دستگاه جرثقیل دروازه‌ای در قالب قرارداد به عنوان تکالیف شرکت هندی‌ وارد بندر شهید بهشتی چابهار شد.
«رودرا گاوراو شرست» سفیر هند در ایران، در این‌باره گفته است: فصل جدید همکاری‌های دهلی ‌نو و تهران، برای استقرار تجهیزات پیشرفته در بندر چابهار و افزایش ترافیک کالا و رونق این بندر رقم خواهد خورد. به گفته وی هند متعهد به افزایش ظرفیت، بهره‌وری و توسعه تجهیزات بندر چابهار است، مسوولان پایانه‌های بندری، تجهیزات و تأسیسات بندر چابهار را توسعه داده‌اند که این زیرساخت‌ها در صادرات و واردات کالا موثر است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://ecobannews.com/ryl3
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویـــژه اکـوبان

آخرین اخبار اکوبان

پر بازدید ترین اخبار اکوبان

مطالب مشابه در اکوبان