شنبه 6 تیر 1405

بالارفتن مصرف گاز با افزایش سرما بی‌سابقه

با تداوم افزایش سرما در کشور، مصرف گاز نیز با افزایش از سوی مردم روبرو شد که طبق گفته های مدیر مرکز راهبری شبکه گاز کشور، بخش خانگی بالاترین مصرف را تا کنون داشته است.

به گزارش پایگاه خبری اکوبان نیوز؛ سعید عقلی اظهار کرد: خواهشمندیم از همه هموطنان در بخش خانگی مسائل بسیار ساده مثل استفاده از وسائل با بازدهی بالا و در بخش تجاری با عدم استفاده از وسائل گرمایشی در فضاهای باز و همچنین در بخش اداری و عمومی و آموزشی، دمای ۱۸ تا ۲۱ را رعایت کنند.

وی تاکید کرد: ان‌شاءالله با رعایت این موارد، بتوانیم در این سرمایی که در اسفندماه طی چند سال گذشته بی‌سابقه بوده و برودتی که در کشور حکم‌فرما شده گاز را در همه بخش‌ها پایدار داشته باشیم.

 مصرف در کدام بخش بیشتر است؟

به گفته او در بخش خانگی بالاترین مصرف را داریم که بالاتر از ۵۰ درصد تولید  کشور می‌شود؛ در بخش تجاری و عمومی ما حدود ۵۰ میلیون مترمکعب روزانه مصرف می‌شود اما بخش صنایع غیرعمده ما حدود ۶۰ میلیون مصرف دارد که اگر این بخش‌ها بتواند کمک کنند و دمای متعادل را در ساختمان‌های اداری هم داشته باشیم، هیچ مشکل خاصی برای تامین گاز نخواهیم داشت.

وی روز گذشته هم گفته بود که پیش‌بینی می‌شود مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده طی هفته جاری افزایش ۱۰۰ میلیون مترمکعبی را تجربه کند.

مصرف گاز روز (شنبه، پنجم اسفندماه) در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده به ۵۴۶ میلیون مترمکعب در روز رسید و با توجه به ورود سامانه هوای سرد به کشور که تمامی غرب، شمال‌غرب و شمال کشور و استان‌های مرکزی، تهران، اصفهان و … را در برگرفته، پیش‌بینی می‌شود مصرف در این بخش به حدود ۶۵۰ میلیون مترمکعب در روز برسد.

لینک کوتاه خبر: https://ecobannews.com/nlrz
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − یازده =

ویـــژه اکـوبان

آخرین اخبار اکوبان

پر بازدید ترین اخبار اکوبان

مطالب مشابه در اکوبان