شنبه 6 تیر 1405

رکورد مصرف برق شکسته شد!

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: افزایش بی سابقه دما در کشور علاوه بر افزایش مصرف برق، موجب فشار مضاعف به شبکه برق کشور شده است.
به گزارش اکوبان؛ مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اینکه میانگین دمای وزنی کشور در این روز‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته بین ١/٥ تا ٢ درجه افزایش را نشان می‌دهد گفت: این درحالی است که براساس گزارش‌های سازمان هواشناسی میانگین وزنی حداکثر درجه حرارت در ٦ سال اخیر ۴۰.۲ ثبت شده که بی سابقه است.

رجبی مشهدی با تاکید بر اینکه میزان تقاضای مصرف برق کشور تا کنون ٦ بار نصاب‌های قبلی را شکسته است، گفت: نصاب جدید صنعت برق به میزان ٧٩ هزار و ١٨٩ مگاوات دیروز سوم مرداد در زمان اوج مصرف ثبت شد که عدد بسیار بزرگی است.

 

سخنگوی صنعت برق افزود: شب گذشته نیاز مصرف شبانه نیز با عدد ٧٣ هزار و ٦٢ مگاوات شکسته شد.

رجبی مشهدی در پایان با بیان اینکه رشد مصرف برق در کشور به نزدیک ٩ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رسیده است گفت: همکاران عملیاتی ما برای تامین برق پایدار همه هموطنان از جان خود مایه می‌گذارند، پس لازم است مردم نیز در مصرف برق مشارکت داشته و برای تداوم برق رسانی به مواردی، چون تنظیم وسایل سرمایشی روی ٢٤ درجه و یا استفاده از دور کند کولر‌های آبی که منجر به کاهش ۲۰ درصدی مصرف برق می‌شود توجه داشته باشند تا علاوه بر دریافت پاداش صرفه جویی از جوایز ارزشمند پویش با انرژی نیز بهره‌مند شوند.

لینک کوتاه خبر: https://ecobannews.com/2qm0
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + چهار =

ویـــژه اکـوبان

آخرین اخبار اکوبان

پر بازدید ترین اخبار اکوبان

مطالب مشابه در اکوبان