یکشنبه 7 تیر 1405
بازنشستگان تامین اجتماعی:

مابه‌التفاوت دو ماه اول پرداخت شود

جمعی از بازنشستگان تأمین اجتماعی در شهرهای مشهد، کرمانشاه، رشت، اهواز و شوش امروز (یکشنبه ۷ تیرماه) با حضور مقابل ادارات تأمین اجتماعی، خواستار پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین و اردیبهشت ماه و اجرای کامل قوانین شدند.

به گزارش پایگاه خبری اکوبان، جمعی از بازنشستگان تأمین اجتماعی در شهرهای مشهد، کرمانشاه، رشت، اهواز و شوش، صبح امروز (۷ تیرماه) با حضور مقابل ادارات تأمین اجتماعی، در اعتراض به اجرا نشدن بخشی از مطالبات قانونی و صنفی خود تجمع اعتراضی برگزار کردند.

 

بازنشستگان شرکت‌کننده در این تجمع اعلام کردند بی‌توجهی به اجرای دقیق قوانین و تفسیر نادرست برخی مواد قانون، موجب شده بخشی از مطالبات آنان همچنان بلاتکلیف بماند.

 

مطالبات اصلی بازنشستگان:

 

· پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین و اردیبهشت ماه

· اصلاح احکام سالانه

· اجرای صحیح مواد ۹۶ و ۵۴ قانون تأمین اجتماعی

· متناسب‌سازی واقعی حقوق

· حذف بیمه تکمیلی و افزایش مزایا

· برقراری مجدد حقوق و مزایای مزدی بازماندگان

 

به گفته معترضان، تعطیلی چندماهه مجلس شورای اسلامی نیز موجب کاهش نظارت بر عملکرد دولت و سازمان تأمین اجتماعی در اجرای قوانین مرتبط با بازنشستگان شده است.

 

بازنشستگان حاضر در این تجمع‌ها همچنین بر لزوم پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان تأمین اجتماعی تأکید کردند و گفتند کمبود منابع مالی نباید بهانه‌ای برای اجرا نشدن قوانین و پرداخت نشدن مطالبات بازنشستگان باشد.

ایلنا

لینک کوتاه خبر: https://ecobannews.com/7pek
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − هشت =

ویـــژه اکـوبان

آخرین اخبار اکوبان

پر بازدید ترین اخبار اکوبان

مطالب مشابه در اکوبان