به گزارش پایگاه خبری اکوبان، جمعی از بازنشستگان تأمین اجتماعی در شهرهای مشهد، کرمانشاه، رشت، اهواز و شوش، صبح امروز (۷ تیرماه) با حضور مقابل ادارات تأمین اجتماعی، در اعتراض به اجرا نشدن بخشی از مطالبات قانونی و صنفی خود تجمع اعتراضی برگزار کردند.
بازنشستگان شرکتکننده در این تجمع اعلام کردند بیتوجهی به اجرای دقیق قوانین و تفسیر نادرست برخی مواد قانون، موجب شده بخشی از مطالبات آنان همچنان بلاتکلیف بماند.
مطالبات اصلی بازنشستگان:
· پرداخت مابهالتفاوت افزایش حقوق فروردین و اردیبهشت ماه
· اصلاح احکام سالانه
· اجرای صحیح مواد ۹۶ و ۵۴ قانون تأمین اجتماعی
· متناسبسازی واقعی حقوق
· حذف بیمه تکمیلی و افزایش مزایا
· برقراری مجدد حقوق و مزایای مزدی بازماندگان
به گفته معترضان، تعطیلی چندماهه مجلس شورای اسلامی نیز موجب کاهش نظارت بر عملکرد دولت و سازمان تأمین اجتماعی در اجرای قوانین مرتبط با بازنشستگان شده است.
بازنشستگان حاضر در این تجمعها همچنین بر لزوم پرداخت بدهیهای دولت به سازمان تأمین اجتماعی تأکید کردند و گفتند کمبود منابع مالی نباید بهانهای برای اجرا نشدن قوانین و پرداخت نشدن مطالبات بازنشستگان باشد.