به گزارش پایگاه خبری اکوبان، مریم قوام معنوی، دبیر انجمن تولیدکنندگان شکر، گفت: در حال حاضر شکر در سامانه بازارگاه توزیع میشود و کمبودی در عرضه شکر نداریم.
وی قیمت مصوب هر کیلو شکر درب کارخانه را ۹۳ هزار و ۵۰۰ تومان و برای مصرفکننده ۱۲۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با رفع محاصره دریایی و واردات شکر، مشکلی در امر تأمین نداریم.
قوام معنوی نیاز ماهانه شکر را ۲۰۰ تا ۲۱۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: مصرف شکر در ایام محرم کمی افزایش مییابد.
دبیر انجمن تصفیه کنندگان شکر با تأکید بر واردات ۷۵۰ هزار تن شکر در نیمه نخست سال بیان کرد: بنابر آمار طی سالهای اخیر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن شکر در کشور تولید شد که با احتساب نیاز کشور، یک میلیون تن کسری باید از طریق واردات تأمین شود.
وی گفت: همه ساله پیک مصرف از تیر آغاز میشود و امسال به دلیل تقارن با ایام محرم، مصرف در این ماه به ۲۸۰ تا ۳۰۰ هزار تن میرسد، اما در شرایط فعلی تنظیم بازار از طریق شکرهای تولید داخل و وارداتی در حال انجام است.
انتهای خبر/