دوشنبه 1 تیر 1405

مصرف ماهانه شکر به ۳۰۰ هزار تن رسید

دبیر انجمن تصفیه کنندگان شکر اعلام کرد: با تقارن پیک مصرف شکر در فصل گرما با ایام محرم، پیش‌بینی می‌شود مصرف ماهانه به ۲۸۰ تا ۳۰۰ هزار تن برسد.

به گزارش پایگاه خبری اکوبان، مریم قوام معنوی، دبیر انجمن تولیدکنندگان شکر، گفت: در حال حاضر شکر در سامانه بازارگاه توزیع می‌شود و کمبودی در عرضه شکر نداریم.

 

وی قیمت مصوب هر کیلو شکر درب کارخانه را ۹۳ هزار و ۵۰۰ تومان و برای مصرف‌کننده ۱۲۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با رفع محاصره دریایی و واردات شکر، مشکلی در امر تأمین نداریم.

 

قوام معنوی نیاز ماهانه شکر را ۲۰۰ تا ۲۱۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: مصرف شکر در ایام محرم کمی افزایش می‌یابد.

 

دبیر انجمن تصفیه کنندگان شکر با تأکید بر واردات ۷۵۰ هزار تن شکر در نیمه نخست سال بیان کرد: بنابر آمار طی سال‌های اخیر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن شکر در کشور تولید شد که با احتساب نیاز کشور، یک میلیون تن کسری باید از طریق واردات تأمین شود.

 

وی گفت: همه ساله پیک مصرف از تیر آغاز می‌شود و امسال به دلیل تقارن با ایام محرم، مصرف در این ماه به ۲۸۰ تا ۳۰۰ هزار تن می‌رسد، اما در شرایط فعلی تنظیم بازار از طریق شکرهای تولید داخل و وارداتی در حال انجام است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر: https://ecobannews.com/wxau
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − پنج =

ویـــژه اکـوبان

آخرین اخبار اکوبان

پر بازدید ترین اخبار اکوبان

مطالب مشابه در اکوبان