به گزارش اکوبان نیوز، جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه وزارت اقتصاد عملکرد قابل دفاعی نداشته است، گفت: برای مولدسازی اختیارات کاملی به آقای وزیر و وزارت اقتصاد دادیم اما کاری در این خصوص انجام نشده است.
بازار سرمایه هم در دولت سیزدهم نتوانسته به جایگاه واقعی خود در اقتصاد برسد. متاسفانه بورس و برخی از شرکتها از شفافیت لازم برخوردار نیستند.
بعضا شاهد هستیم که سهام برخی از شرکتها به صورت غیر واقعی به صورت بادکنکی رشد پیدا می کند، بعد از مدتی این رشد بادکنکی به یکباره تخلیه شده و زیان سنگینی را متوجه سهامداران میشود. در چنین شرایطی طبیعی است که سهامدار به عملکرد بورس بی اعتماد شده و حاضر به سرمایه گذاری در چنین بازاری نمی شود.
برخی از شرکت هایی که به نوعی از رانت برخوردار هستند، برای رشد سهام خود تفاهم نامهها و قراردادهای صوری را به امضا می رسانند و اینگونه جایگاه خود را در بورس بهبود می بخشند. این در حالی است که صورت های مالی برخی از این شرکت ها به شدت نگران کننده است.| چندثانیه