شنبه 6 تیر 1405

ساخت خودروهای برقی تا سال 1407 ادامه دارد

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت از ساخت خودروهای برقی تا سال 1407 خبر داد و گفت: طراحی و ساخت خودروهای برقی داخلی از هم اکنون آغاز شده و تا سال 1407 ادامه خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری اکوبان نیوز؛ منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت گفت: ساخت خودروهای برقی در سراسر جهان آغاز شده است و در میان کشورها می‌توان به هند، چین، آفریقای جنوبی و مالزی اشاره کرد که همگی برای تولید خودروهای برقی برنامه دارند که البته چین در این زمینه نوآور است.

او گفت: به طور کلی در همه این کشورها گذر از خودروهای احتراقی به خودروهای برقی با شدت و ضعف مشاهده می‌شود. همه کشورهای نام برده این امر را در یک زیست بوم پیش می‌برند و در بازار جهانی برای محصولات خود هدف گذاری کرده‌اند. اجرای این طرح در قالب زیست بوم از آنجا اهمیت دارد که هر فناوری که پیش می‌رود یک لایه حمایتی ایجاد می‌کند.

منطقی ادامه داد: زیست‌بوم خودروهای برقی از خودروهای دیگر وسیع‌تر بوده و این زیست بوم است که کمک می کند سیاستگذار به سمت خلق محصول برود. خودروی برقی در ساختار زنجیره خودرو، در بازار خودرو و منابع درآمدی این صنعت تغییر ایجاد خواهد کرد.

او همچنین از لزوم پرداخت به «آر. اندی. دی» در تولید خودروهای برقی صحبت کرد و افزود: چه خودروساز باشیم چه مونتاژ کار، تولید خودروهای برقی بدون «آر. اند. دی» پیش نمی رود.

منطقی از راهبری وزارت صمت در زیست بوم خودروهای برقی ایران گفت و خاطرنشان کرد: وزارت کشور، کمیسیون صنایع مجلس، وزارت اقتصاد، وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات، وزارت علوم، وزارت دفاع، وزارت نفت، وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی نیز در زیرمجموعه وزارت صمت در این زیست بوم فعالیت دارند.

منطقی  گفت: واردات، طراحی و ساخت و برقی سازی بومی حمل و نقل این سه رویکرد را تشکیل می‌دهند که تا سال ۱۴۰۷ در کشور اجرایی خواهند شد.

لینک کوتاه خبر: https://ecobannews.com/dw58
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 6 =

ویـــژه اکـوبان

آخرین اخبار اکوبان

پر بازدید ترین اخبار اکوبان

مطالب مشابه در اکوبان