جمعه 5 تیر 1405

فرار مالکان خانه‌های خالی از اتصال به سامانه املاک

کارشناس سیاست گذاری مسکن معتقدند که شناسایی و عرضه واحدهای مسکونی خالی از سکنه نقش بسیار موثری در بهبود وضعیت مسکن و همچنین رونق بازار مسکن دارد

به گزارش اکوبان نیوز، با اتصال سامانه خانوار به سامانه املاک و اسکان بزودی مالکان چندین واحد خالی شناسایی می‌شوند. در سال های گذشته همزمان با افزایش قیمت مسکن بسیاری از مالکان تصمیم گرفته اند که واحدهای مسکونی خود را خالی نگه دارند و به نوعی احتکار کنند تا از طریق آن بتوانند قیمت ها را افزایش دهند امادر سال های گذشته همزمان  با تصویب قانون  اخذ مالیات  از خانه های خالی  سعی شد بخشی از مشکلات خانه‌های خالی برطرف شود  اما متاسفانه به دلیل عدم همکاری مالکان خانه‌های خالی بخشی از این واحدها به بازار عرضه نشد و همین امر باعث شد که دیگر بسیاری متقاضیان امیدی به خانه دار شدن از طریق عرضه خانه های خالی را  نداشته باشند.

ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفته بود: بیش از ۱۲ میلیون نفر در سامانه املاک و اسکان خوداظهاری کرده اند که با توجه به میانگین اعضای خانواده هر فرد که شامل ۳نفر می شود تاکنون حدود ۴۰ میلیون نفر در سامانه املاک و اسکان تعیین تکلیف شده‌اند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با  بیان اینکه  ۷۵ میلیون و ۱۸۹ هزار کد ملی در سامانه املاک و اسکان ثبت شده که سکونتگاه های آنها مورد شناسایی قرار گرفته است گفت: ۲۱ میلیون سکونت در سامانه املاک و اسکان شناسایی و ۱۱ میلیون مالکیت از سوی وزارت راه و شهرسازی تشخیص داده شده که از این تعداد ۴ میلیون نفر خوداظهاری کرده اند.

لینک کوتاه خبر: https://ecobannews.com/u9gr
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 19 =

ویـــژه اکـوبان

آخرین اخبار اکوبان

پر بازدید ترین اخبار اکوبان

مطالب مشابه در اکوبان